Als we het hebben over sport, dan denken we met name gelijk aan de fysieke prestatie. Maar naast de fysieke prestatie is het tevens een mentale prestatie. Het is niet niks om een ten miles uit te lopen of een gehele wedstrijd gefocust te blijven. Het is dan ook belangrijk om je mentaal voor te bereiden, een mentale training! Als SPORTPSYCHOLOOG VSPN® heb ik mij verdiept in mentale training en het begeleiden van sporters op dat gebied. Nu denk jij vast, maar dat is toch meer voor topsporters? Ook de fanatieke sporter of de sporter die net gaat beginnen, kan veel baat hebben bij mentale training. Maar hoe begin je dan? Iedereen zou eenvoudig aan de slag moeten kunnen gaan met mentale training. Daarvoor heb ik iets bedacht, een 10-stappenplan waarmee je eenvoudig aan de slag gaat met mentale training. Dit doe je in combinatie met je fysieke training, het is een wisselwerking. Het helpt je richting te geven, je te motiveren, bezig te zijn met je sport en nog veel meer. Wanneer je aan de slag gaat, dan zal je merken hoe mentale training kan bijdragen aan je sportprestatie. Om jullie kennis te laten maken met het stappenplan, zal ik elke maand een blog plaatsen waarin ik een stap toelicht. Ik deel daarin mijn kennis  en geef je enkele praktische tips om aan de slag te kunnen met de te maken stappen. Om je vast voor te bereiden geef ik jullie een indruk van de 10-stappen die wij samen gaan maken, klik daarvoor hier: 10-stappen.

Ben je op zoek naar een mentale coach of begeleider of willen jullie binnen je vereniging kennis maken met mentale training? Neem dan vrijblijvend contact op met MB-Mental Building via mail (info@mentalbuilding.nl) of telefoon (06-27510496).